Narrowcasting in de vers-detailhandel
Ondernemers met bijvoorbeeld een vishandel, slagerij, bakkerij, groentewinkel of delicatessenwinkel, willen natuurlijk zo veel mogelijk omzet maken. Hun klanten hebben vaak een boodschappenlijstje mee en weten daarom van tevoren wat ze nodig hebben. Daar kunt u handig op inspelen met beeldschermen in uw onderneming!
Wat eigenlijk het meeste oplevert voor deze ondernemers, zijn de extraatjes, namelijk ‘impulsaankopen’. Producten die niet op het lijstje staan, maar toch gekocht worden omdat de klant is beïnvloed. Er zijn tal van mogelijkheden om de klant te sturen om zo’n impulsaankoop te doen, de meest effectieve daarvan is toch Narrowcasting.
Bent u benieuwd hoe narrowcasting voor u kan werken?
Vul het contactformulier in of neem contact met ons op via: 076 8200 93
Zélf de content aanpassen
Een prijs aanpassen of een aanbieding activeren is met enkele klikken gedaan. Onze software is zo simpel dat echt iedereen ermee kan werken. Wij ontwikkelen een aantal templates, u past alleen de betreffende velden aan en uw wijziging draait direct mee in de uitzending.
Wisselende content
Voor ondernemers in diverse branches, verzorgen wij maandelijks nieuwe content die bij iedereen in dezelfde branche op de schermen verschijnen. Denk aan receptvideo’s, aftellen naar de Hollandse Nieuwe haring, het aspergeseizoen en nog veel meer leuke content.
Productfotografie / videografie
Beschikt u nog niet over eigen foto- of videomateriaal?
Dit is natuurlijk geen enkel probleem, wij komen bij u op locatie en zetten uw producten haarscherp op de foto of maken een prachtige video van uw onderneming. Dit materiaal kunt u vervolgens gebruiken in uw uitzending.
Trek de aandacht
Beeldschermen in een onderneming werken ontzettend goed om de aandacht van wachtende klanten te trekken. Als de ondernemer bijvoorbeeld een lange toonbank heeft, kan de klant onmogelijk alle producten zien. Door het gebruik van beeldschermen, wordt de klant geattendeerd op bijvoorbeeld nieuwe producten of aanbiedingen. Een pagina hoeft niet langer dan 15 seconden getoond te worden, dus de klant ziet precies wat de ondernemer in zijn uitzending heeft geplaatst.
Ook het gebruik van scherpe foto’s is raadzaam, hierdoor zullen klanten sneller overgehaald worden om een impulsaankoop te doen. Want zien, is kopen!
Volgnummersysteem
De aandacht van uw klanten wordt nog sneller getrokken als gebruikt wordt gemaakt van het ingebouwde volgnummersysteem. Wanneer het druk is en klanten staan te wachten, is structuur belangrijk. Klanten kunnen een nummertje trekken en weten precies wanneer zij worden geholpen.
Het volgnummer wordt groot in beeld getoond en uit de speakers klinkt een ‘ding dong’ geluid. Telkens als een nieuw volgnummer in beeld komt, wordt de aandacht naar het scherm getrokken. Als dan net die pakkende aanbieding in beeld staat, worden de klanten onbewust beïnvloed en kan het leiden tot een impulsaankoop.
Super snel content wijzigen
Content wijzigen moet simpel zijn, daarom hebben wij speciale modules ontwikkeld die dit nóg makkelijker maken. Voor onze klanten in de vers-detailhandel hebben wij een tweetal modules beschikbaar.
Aanbiedingen
In één overzicht al uw aanbiedingen zien? Dat kan met deze module! Het enige wat u hoeft aan te passen is de afbeelding, titel, subtitel, prijs en de periode wanneer de aanbieding geldt. Onze software regelt de rest.
Prijslijsten
Deze module maakt het mogelijk om snel prijzen aan te passen op uw menubord. U ziet alle producten in één lijst onder elkaar staan, waar u deze met één druk op de knop kunt wijzigen. De wijziging is na het opslaan direct zichtbaar in uw uitzending!
Dynamische content
In een uitzending kan andere leuke content worden toegevoegd, denk hierbij aan receptvideo’s via YouTube, weersvooruitzichten, filemeldingen, lokaal nieuws etc.. alles om de reguliere uitzending wat aantrekkelijker te maken. Heeft u speciale wensen? Dan kunnen wij natuurlijk altijd kijken naar de mogelijkheden!