Bij supermarkten draait het uiteraard om de verkoop, zoveel mogelijk omzet draaien per klant. Elke klant heeft een boodschappenlijstje mee, maar is altijd gevoelig voor bijvoorbeeld aanbiedingen. Supermarkten maken vaak al gebruik van slimme verkooptechnieken om impulsaankopen te stimuleren. Zij plaatsen bijvoorbeeld A-merk producten op ooghoogte, klanten moeten de hele winkel doorlopen om langs alle afdelingen te komen en maken veel gebruik van koppelverkoop.
Door beeldschermen op strategische plaatsen op te hangen, kan het koopgedrag van klanten worden beïnvloed. Laat bijvoorbeeld een korte receptvideo zien, waar een kok duidelijk uitlegt hoe iets bereid moet worden. Leg alle benodigdheden in een koeling/schap dichtbij het beeldscherm, dan is de kans heel groot dat deze producten in het winkelmandje zullen belanden.
Of laat een knallende aanbieding zien bij de kassa en plaats de producten naast de band. Velen zullen het product op de band leggen, ook al stond het niet op hun boodschappenlijstje.
Bent u benieuwd hoe narrowcasting voor u kan werken? Vul het contactformulier in of neem contact met ons op via: 076 8200 93