Voor het hotelketen Fletcher Hotels zijn wij de leverancier van alle narrowcasting oplossingen die worden toegepast binnen de hotels. De schermen zijn geïnstalleerd in de lobby’s, bij de recepties, in de liften, parkeergarages en op andere plaatsen in de hotels en worden zo effectief ingezet om de hotelbezoekers optimaal te informeren.
Organisatiestructuur
Alle hotels zijn gesegmenteerd in 3 categorieën, blauw, zwart en blue wellness en naast deze segmentering hebben zij ook categorieën restaurants die per hotel verschillend zijn. Wij hebben onze software zo ingericht dat elk hotel is gekoppeld is aan diezelfde segmentering. Op deze manier kan er heel simpel en snel content worden toegevoegd, die vervolgens direct zichtbaar is in de hotels die daarbij horen.
Binnen deze structuur is ‘Fletcher Hotels hoofdkantoor’ de bovenliggende organisatie en alle losse hotels hebben ook een eigen sub-organisatie. Zo heeft elke hotelmanager toegang tot zijn eigen hotelomgeving, maar kan alléén content toevoegen die door het hoofdkantoor is klaargezet. Per hotel is de content verschillend, waar een hotel zwart, blauw of blue is en een eigen categorie restaurant heeft, hebben ze ook zalen waarvoor zaalverwijzingen getoond moeten worden. Naast deze content wordt ook per hotel andere content getoond zoals een informatieve video over het hotel, het weer, verkeer en bus/trein vertrektijden etc..
Content toevoegen
Er zijn een aantal mogelijkheden waarop vanaf het hoofdniveau content kan worden toegevoegd binnen de omgeving van Fletcher Hotels:
- Er is een mappenstructuur aangemaakt op basis van alle categorieën, waar elke categorie een map heeft. Wanneer deze mappen wordt voorzien van afbeeldingen of video’s, dan worden deze direct in de hotels op de schermen getoond. Hier hebben ze tevens de mogelijkheid om de afbeeldingen en video’s te agenderen.
- Er zijn verschillende templates ontwikkeld, waarmee simpel en snel bewegende pagina’s toegevoegd kunnen worden. Hier moeten alleen de tekstvelden en afbeeldingen ingevuld worden en onze software zorgt dat deze in de huisstijl van Fletcher Hotels wordt getoond. Hier kunnen zij selecteren wanneer en in welke hotels of groepen hotels de content moet worden getoond en onze software zorgt ervoor dat deze content op de juiste datum/tijd en locaties wordt getoond.
- Vanaf het hoofdniveau kan de afdeling marketing inloggen bij elk hotel, waar zij hotelspecifiek ook content kunnen toevoegen. Denk bijvoorbeeld aan een aanbieding die alleen van toepassing is voor dat hotel.
Wat is er gedaan
- Ontwikkeling organisatiestructuur
- Ontwikkeling koppeling Shiji
- Ontwikkeling koppeling Marvia (in ontwikkeling)
- Ontwikkeling Hotel TV (in ontwikkeling)
Koppelingen
Omdat efficiëntie en tijdsbesparing enorm belangrijk is, zijn koppelingen met externe systemen een toegevoegde waarde. Zo hebben wij verschillende koppelingen ontwikkeld, die een grote meerwaarde zijn voor de dagelijkse gang van zaken in het hotel.
- Shiji PMS
Shiji is een softwarepakket dat Fletcher breed wordt uitgerold. Dit softwarepakket is een managementtool wat alles in het hotel registreert, van boekingen, voorraden tot zaalreserveringen. Wij hebben samen met Shiji een koppeling gerealiseerd en zijn inmiddels ook officieel gecertificeerd partner. Deze koppeling zorgt ervoor dat alle zaalverwijzingen automatisch vanuit Shiji op de schermen in het hotel worden weergegeven, zo is deze content altijd up-to-date. - Marvia – in ontwikkeling
Dit softwarepakket is een tool waarmee hotels zelf marketinguitingen kunnen plaatsen op bijvoorbeeld social media, hun website en tevens de schermen in hun hotel. Vanaf het hoofdkantoor wordt hier content klaargezet en de hotelmanagers kunnen deze vervolgens zelf opmaken en plaatsen. Marvia is gekoppeld met onze API en dit zorgt ervoor dat wanneer een hotelmanager vanuit Marvia ervoor kiest om de content op de schermen te willen plaatsen, dit automatisch door onze software correct wordt uitgevoerd.