Wat is narrowcasting?

Wat is narrowcasting?
Narrowcasting is een vorm van communicatie die tegenwoordig niet meer is weg te denken. Middels displays kan een ondernemer verschillende vormen van informatie aan zijn eigen publiek presenteren. Dit publiek kan een interne groep met mensen zijn, bijvoorbeeld de medewerkers binnen een kantoorpand of de personeelsruimtes van een grote supermarktketen. De informatie wat aan deze groep wordt getoond is veelal gerelateerd aan de onderneming zelf, bijvoorbeeld statistieken, updates, agenda’s maar ook leuke content als het weer, verjaardagen van het personeel, het laatste nieuws etc.

Maar ook voor een groep externe mensen wordt narrowcasting ingezet, dit zijn de klanten of cliënten van de ondernemer. Deze groep krijgt content te zien waar de ondernemer beter van wordt, wat dus een omzetverhogende werking zal hebben. Denk hierbij aan het tonen van de actuele aanbiedingen of content waardoor zijn klanten meer impulsaankopen zullen doen. De doelgroep bepaalt dus wat de functie van het beeldscherm zal zijn.

Narrowcasting VS Broadcasting
Narrowcasting is de tegenhanger van Broadcasting. Broadcasting wordt ingezet om een grote groep mensen te bereiken, denk hierbij aan een televisiestation als SBS6 of RTL. Hier is het doel om zoveel mogelijk mensen te bereiken in zoveel mogelijk huishoudens. Narrowcasting wordt daarentegen gebruikt om een kleine selecte groep te bereiken, deze groep mensen kan een ondernemer zelf bepalen en doelgericht voorzien van content middels displays in zijn onderneming.

Kan narrowcasting overal toegepast worden?
Binnen alle branches kan narrowcasting ingezet worden, want elke ondernemer heeft wel een doel om te communiceren via displays. Onze oplossingen hebben wij inmiddels bij talloze ondernemingen in diverse branches ingezet. Geen enkele uitzending is hetzelfde, wij koppelen wij met verschillende systemen en zo hebben onze monteurs telkens weer leuke nieuwe uitdagingen. Of uw doelgroep binnen uw onderneming of zich buiten in een winkelstraat bevindt, narrowcasting is de manier om deze doelgroep te bereiken. Het inzetten van displays is ontzettend effectief, de bewegende beelden trekken sneller de aandacht, de content is simpel te wijzigen via onze software en de maandelijkse kosten zijn laag.

Hoe kan ik narrowcasting in mijn onderneming inzetten?
Narrowcasting kan ingezet worden met verschillende doeleinden, elke ondernemer heeft namelijk een ander belang bij het inzetten ervan. Dit kan een eigen belang zijn maar ook bijvoorbeeld die van de klant of bezoeker zelf. Onze klanten zetten narrowcasting in om:

  • – meer impulsaankopen te genereren, dus meer omzet te behalen
  • – meer merkbekendheid te creëren
  • – de communicatie binnen een kantoor of personeelsruimte te verbeteren
  • – in te zetten als wachtverzachter in een wachtkamer
  • – gasten te informeren met bijvoorbeeld zaalverwijzingen
  • – gasten te verwelkomen

Wat zijn de voordelen van narrowcasting?
Met narrowcasting zijn de mogelijkheden eindeloos. Het maakt niet uit waar u narrowcasting toepast, wij kunnen voor elke situatie een passende oplossing en invulling bedenken. Denk aan de soorten monitoren, waar voor indoor verschillende oplossingen zijn te bedenken, zijn er voor outdoor ook talloze mogelijkheden beschikbaar. Van solide (verrijdbare) zuilen tot aan volledig waterdichte monitoren die op elke denkbare plaats gemonteerd kunnen worden.