Narrowcasting voor de detailhandel

Ondernemers met bijvoorbeeld een vishandel, slagerij, bakkerij, groentewinkel of delicatessenwinkel, willen natuurlijk zo veel mogelijk omzet maken. Hun klanten hebben vaak een boodschappenlijstje mee en weten daarom van tevoren wat ze nodig hebben.

Maar wat eigenlijk het meeste oplevert voor deze ondernemers, zijn de extraatjes, namelijk ‘impulsaankopen’. Producten die niet op het lijstje staan, maar toch gekocht worden. Er zijn tal van mogelijkheden om de klant te sturen om zo’n impulsaankoop te doen, de meest effectieve daarvan is Narrowcasting.

Trek de aandacht:
Beeldschermen in een onderneming werken ontzettend goed om de aandacht van wachtende klanten te trekken. Als de ondernemer bijvoorbeeld een lange toonbank heeft, kan de klant onmogelijk alle producten zien. Door het gebruik van beeldschermen, wordt de klant geattendeerd op bijvoorbeeld nieuwe producten of aanbiedingen. Een pagina hoeft niet langer dan 15 seconden getoond te worden, dus de klant ziet precies wat de ondernemer in zijn uitzending heeft geplaatst.

Dynamische content:
In de uitzending kan bijvoorbeeld andere leuke content worden toegevoegd, als receptvideo’s via YouTube, Social Media, weersvooruitzichten en lokaal nieuws om de reguliere uitzending wat aantrekkelijker te maken.

Volgnummersysteem:
De aandacht wordt nog sneller getrokken als gebruikt wordt gemaakt van het volgnummersysteem. Wanneer het druk is en klanten staan te wachten, is structuur wenselijk. Klanten kunnen een nummertje trekken en weten precies wanneer zij worden geholpen. Het volgnummer wordt groot in beeld getoond en uit de speakers klinkt een ‘ding dong’ geluid. Telkens als een nieuw volgnummer in beeld komt, wordt de aandacht naar het scherm getrokken. Als dan net die pakkende aanbieding in beeld staat, worden de klanten onbewust beïnvloed en kan het leiden tot een impulsaankoop.

Bent u benieuwd hoe narrowcasting voor u kan werken? Vul dan het formulier in! Wij nemen snel contact met u op.